Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po 9mc

Ciąża najczęściej wiąże się z zyskaniem paru dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy są metody, żeby szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O upragnioną figurę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drakońską dietą. Ciało kobiety w ciąży wymaga nieco więcej pożywienia niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o dawną sylwetkę są codzienne spacery z maleństwem. Przyniosą one korzyści tak samo matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast chodzić wolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, aby wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać dawną sylwetkę. Jednocześnie, nie zajmują sporo czasu, którego najczęściej brakuje młodym mamom.